Content marketing, określany też marketingiem treści, zyskuje coraz większą popularność. Dlaczego warto z niego korzystać? Poniżej przedstawiamy 4 powody.
Media społecznościowe są narzędziem szybkiej i co - najważniejsze, dwustronnej komunikacji z klientami. Rodzi to wiele korzyści marketingowych i PR-owych dla marki. Jednak, jak to w życiu – każda możliwość niesie również ze sobą zagrożenia. W tym przypadku są to kryzysy wizerunkowe. Jak sobie radzić w takich przypadkach? O tym poniżej.
Pytania o częstotliwość i pory postowania to zazwyczaj pierwsze zagwozdki, jakie pojawiają się po podjęciu decyzji o rozpoczęciu komunikowania na Facebooku. Choć nie ma jednej złotej rady, to kilka wskazówek, które znajdziecie poniżej, na pewno pomogą Wam w wypracowaniu swojego planu komunikowania.
Powodem kryzysów w mediach społecznościowych mogą być nie tylko konflikty na linii klient – marka. Zdarza się, że sytuacje trudne są efektem działań podejmowanych w mediach społecznościowych przez pracowników firmy.
Oto kilka metod radzenia sobie w sytuacjach trudnych, wynikających z działań fanów.
„Jakość, nie ilość” – to zasada, która w mediach społecznościowych ma szczególne znaczenie. Zalewani coraz większą ilością treści, użytkownicy nie wczytują się w długie teksty. Zaangażowanie fanów zdobywa ten, kto szybciej i skuteczniej przykuje ich uwagę.
Planując strategię komunikacji na najpopularniejszym z serwisów społecznościowych - Facebooku - warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
Strategia komunikacji w mediach społecznościowych powinna być spójna z ogólną strategią promocji przyjętą przez markę. Jeśli podstawowym celem wizerunkowym firmy jest kreowanie obrazu marki otwartej na dialog i wychodzącej na przeciw potrzebom klienta, nie można tego pominąć podczas wyznaczania kierunków działań w mediach społecznościowych. W takim przypadku powinniśmy przyjrzeć się szczególnie takim aspektom, jak szybkość i jakość relacji z fanami, bądź rozważyć wdrożenie dodatkowych narzędzi komunikacji z klientami (np. dedykowanej aplikacji kontaktowej).
Wiele osób wychodzi z założenia, że obecność marki w mediach społecznościowych rozpoczyna się z chwilą założenia fanpage'a na Facebooku lub konta na Twitterze. Nic bardziej mylnego. Aby nasze działania doprowadziły nas do oczekiwanych rezultatów, powinny być poprzedzone wnikliwą analizą celów i stworzeniem strategii działań w mediach społecznościowych.
Content marketing, określany też marketingiem treści, zyskuje coraz większą popularność. Dlaczego warto z niego korzystać? Poniżej przedstawiamy 4 powody.
Media społecznościowe są narzędziem szybkiej i co - najważniejsze, dwustronnej komunikacji z klientami. Rodzi to wiele korzyści marketingowych i PR-owych dla marki. Jednak, jak to w życiu – każda możliwość niesie również ze sobą zagrożenia. W tym przypadku są to kryzysy wizerunkowe. Jak sobie radzić w takich przypadkach? O tym poniżej.
Pytania o częstotliwość i pory postowania to zazwyczaj pierwsze zagwozdki, jakie pojawiają się po podjęciu decyzji o rozpoczęciu komunikowania na Facebooku. Choć nie ma jednej złotej rady, to kilka wskazówek, które znajdziecie poniżej, na pewno pomogą Wam w wypracowaniu swojego planu komunikowania.
Powodem kryzysów w mediach społecznościowych mogą być nie tylko konflikty na linii klient – marka. Zdarza się, że sytuacje trudne są efektem działań podejmowanych w mediach społecznościowych przez pracowników firmy.
Oto kilka metod radzenia sobie w sytuacjach trudnych, wynikających z działań fanów.
„Jakość, nie ilość” – to zasada, która w mediach społecznościowych ma szczególne znaczenie. Zalewani coraz większą ilością treści, użytkownicy nie wczytują się w długie teksty. Zaangażowanie fanów zdobywa ten, kto szybciej i skuteczniej przykuje ich uwagę.
Planując strategię komunikacji na najpopularniejszym z serwisów społecznościowych - Facebooku - warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
Strategia komunikacji w mediach społecznościowych powinna być spójna z ogólną strategią promocji przyjętą przez markę. Jeśli podstawowym celem wizerunkowym firmy jest kreowanie obrazu marki otwartej na dialog i wychodzącej na przeciw potrzebom klienta, nie można tego pominąć podczas wyznaczania kierunków działań w mediach społecznościowych. W takim przypadku powinniśmy przyjrzeć się szczególnie takim aspektom, jak szybkość i jakość relacji z fanami, bądź rozważyć wdrożenie dodatkowych narzędzi komunikacji z klientami (np. dedykowanej aplikacji kontaktowej).
Wiele osób wychodzi z założenia, że obecność marki w mediach społecznościowych rozpoczyna się z chwilą założenia fanpage'a na Facebooku lub konta na Twitterze. Nic bardziej mylnego. Aby nasze działania doprowadziły nas do oczekiwanych rezultatów, powinny być poprzedzone wnikliwą analizą celów i stworzeniem strategii działań w mediach społecznościowych.