Kryzysy wynikające z działań pracowników
Powodem kryzysów w mediach społecznościowych mogą być nie tylko konflikty na linii klient – marka. Zdarza się, że sytuacje trudne są efektem działań podejmowanych w mediach społecznościowych przez pracowników firmy. Mogą to być zachowania naruszające wizerunek pracodawcy, na przykład jego oczernianie na firmowym profilu, bądź też publikowanie kontrowersyjnych czy obraźliwych (nie tylko w stosunku do pracodawcy) treści na prywatnym koncie. W przeszłości, niejednokrotnie powiązanie autora niestosownych postów z jego pracodawcą negatywnie wpływało na wizerunek firmy. Jak zatem zabezpieczyć się przed tego typu sytuacjami?
Social Media Policy, czyli kodeks zachowań w sieci
Receptą na sytuacje kryzysowe na linii klient-marka, jak i pracownik-firma jest Social Media Policy, czyli swoisty kodeks zachowań w sieci. Owa Polityka Komunikacji w Mediach Społecznościowych to zbiór reguł i wytycznych dla pracowników firmy oraz internautów, którzy komunikują się w mediach społecznościowych. Wyznacza on, jakie zachowania są uznawane za niedopuszczalne i reguluje m.in. zasady usuwania komentarzy lub blokowania użytkowników (np. za nadużywanie przekleństw czy spamowanie). Dzięki Social Media Policy działania marki w mediach społecznościowych stają się transparentne, a firma zyskuje narzędzie kontrolowania zachowań swoich pracowników w Internecie i przejrzyste uzasadnienie dla kroków, podejmowanych w walce z uciążliwymi fanami.