BLOG
30.01.2019
Jakość komunikowania
Thumb_wide_antique-author-beverage-958164


„Jakość, nie ilość” – to zasada, która w mediach społecznościowych ma szczególne znaczenie. Zalewani coraz większą ilością treści, użytkownicy nie wczytują się w długie teksty. Zaangażowanie fanów zdobywa ten, kto szybciej i skuteczniej przykuje ich uwagę.

Z dziennikarskiego punktu widzenia najtrudniejsze są krótkie formy tekstowe. Publikując na firmowym fanpage’u wcielamy się w pewnym sensie w publicystów, którzy w zwięzły i czytelny sposób muszą przekazać daną treść. Należy przy tym mieć na uwadze:

Język – powinien być dostosowany do grupy docelowej, ale gramatyka i składnia zawsze na 5+. Jeśli popełnisz błąd stylistyczny lub ortograficzny, będzie to pierwsza rzecz jaką wytkną fani. A przecież nie o taki rodzaj interakcji nam chodzi.

Długość postu – im krótszy post, tym więcej osób przeczyta jego treść. Optimum długości to 150-200 znaków, ale czasem wystarczy dosłownie kilka znaków. W przypadku obszernych tematów warto odesłać po więcej informacji np. na stronę www czy firmowego bloga.

Odpowiednia tematyka – trzymaj poziom. Jeśli posty dotyczące raportów, produktów czy interesującego know-how będziesz przeplatać zdjęciami kawy, demotywatorami czy przysłowiowymi „kotkami”, to efekt tych działań będzie
nijaki.

Angażowanie fanów – posty zawierające pytania, zachęty do udostępniania czy „lajkowania” wywołują większe zaangażowanie, ale należy do tej kwestii podchodzić z umiarem.

Newsowość – staraj się być szybki. Jeśli ktoś polubił już wcześniej dane zdjęcie czy informacje, to szanse na to, że zrobi to ponownie na Twoim fanpage’u są raczej niewielkie.

Powiązane wpisy

OFERTA

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałą częścią naszej oferty.

Strategia_simple

Tylko dobrze przemyślane działania dają wymierne efekty. Dlatego zanim wprowadzimy markę do świata nowych mediów, definiujemy kierunek działań oraz kanały dotarcia i przeprowadzamy gruntowną analizę konkurencji, aby zbudować najbardziej efektywną strategię obecności w mediach społecznościowych.

Simple

Naszą przewagą jest bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Oferujemy bieżące opracowywanie materiałów w zakresie proponowania i tworzenia treści, budowania i podtrzymywania dialogu z fanami oraz profesjonalnej obsługi graficznej prowadzonych profili.

Kampanie_simple

Nowoczesna reklama jest inwestycją, która przynosi wymierny zwrot. Wiemy, co zrobić, aby środki przeznaczone na reklamę zostały skutecznie zainwestowane, dając jak najlepszy efekt.

Szkolenia_simple

Zwiększ skuteczność swoich działań w mediach społecznościowych, korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia! Oferujemy szkolenia grupowe oraz doradztwo indywidualne. Służymy wsparciem zarówno w obszarze standardowych działań promocyjnych jak również rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych. Program zajęć dopasowujemy do indywidualnych potrzeb naszych Klientów.