BLOG
23.01.2019
8 zasad udanej strategii komunikacji na Facebooku
Thumb_wide_zasady


Planując strategię komunikacji na najpopularniejszym z serwisów społecznościowych - Facebooku - warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

  1. Stwórz chwytliwą nazwę dla profilu

    Musi ona odzwierciedlać główną ideę i przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników. Ważny jest także wybór odpowiedniego vanity URL (czyli adres naszego fanpage'a – www.facebook.com/TwojaNazwa). To pomoże potencjalnym fanom na łatwiejsze znalezienie Twojego profilu.  

  2. Przygotuj efektowną grafikę profilową i grafikę w tle (cover photo).

    Żyjemy w świecie obrazkowym. Grafika profilowa i zdjęcie w tle jako pierwsze elementy zostaną zauważone przez osoby odwiedzające profil. Jeśli ich wymiar nie będzie dopasowany, albo będę one nieczytelne z pewnością nie zostanie to pozytywnie przyjęte przez odbiorców.

  3. Publikuj treści interesujące dla wyznaczonej grupy docelowej.

    Określenie grupy docelowej jest jednym z najważniejszych elementów budowania strategii komunikacji. Publikowanie treści, które trafią do wszystkich użytkowników jest nie tylko nie , ale po prostu nie możliwe. Każdy produkt czy marka są kierowane do określonych osób i właśnie idąc tym kluczem należy konstruować swoje komunikaty.

  4. Planuj konkursy, które angażują użytkowników profilu i przyciągają nowych fanów.

    Angażowanie fanów to jedno z najtrudniejszych zadań przed jakimi staje osoba prowadząca profil. Z pomocą przychodzą wtedy konkursy, do których przeprowadzenia potrzebny jest jedynie regulamin.

  5. Pamiętaj o bieżącym odpowiadaniu na posty i komentarze fanów.

    Fani oczekują, jak najszybszej reakcji na zadane pytanie czy to w komentarzach pod postami, czy w wiadomościach prywatnych. Dzięki moderacji tych treści nawiążesz bardziej bezpośredni kontakt z fanami.

  6. Monitoruj ruch

    Analiza statystyk Facebook dostarczy Ci mnóstwo cennych informacji, dotyczących m.in. zaangażowania użytkowników, zasięgu komunikacji, najlepszych i najgorszych postów, przypływu i odpływu fanów czy ich cech demograficznych.

  7. Zaplanuj kampanię reklamową

    Na  początku pozwoli pozyskać grono fanów dla Twojego fanpage'a i uniknąć tzw. “komunikowania do pustej sali”. Dzięki ofercie reklamowej Facebooka jesteśmy w stanie z dużą precyzją dotrzeć do określonej grupy docelowej. Później możesz wybierać inne formy promocji, takie jak promowanie poszczególnych postów czy przeprowadzenie kampanii zasięgowej. Wszystkie formaty reklamowe znajdziesz w Menedżerze firmy.

  8. Zaimplementuj zakładki

    Mogą one przybrać formę statyczną (np. strona o nas, oferta, przekierowanie na www) lub mieć charakter dedykowanej aplikacji zintegrowanej z Facebookiem (dają nam szerokie spektrum działania w zakresie przedstawiania firmy, organizowania konkursów czy tworzenia precyzyjnych narzędzi do komunikacji z klientami np. w formie formularzy kontaktowych).

Powiązane wpisy

OFERTA

Zapraszamy do zapoznania się z pozostałą częścią naszej oferty.

Strategia_simple

Tylko dobrze przemyślane działania dają wymierne efekty. Dlatego zanim wprowadzimy markę do świata nowych mediów, definiujemy kierunek działań oraz kanały dotarcia i przeprowadzamy gruntowną analizę konkurencji, aby zbudować najbardziej efektywną strategię obecności w mediach społecznościowych.

Simple

Naszą przewagą jest bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Oferujemy bieżące opracowywanie materiałów w zakresie proponowania i tworzenia treści, budowania i podtrzymywania dialogu z fanami oraz profesjonalnej obsługi graficznej prowadzonych profili.

Kampanie_simple

Nowoczesna reklama jest inwestycją, która przynosi wymierny zwrot. Wiemy, co zrobić, aby środki przeznaczone na reklamę zostały skutecznie zainwestowane, dając jak najlepszy efekt.

Szkolenia_simple

Zwiększ skuteczność swoich działań w mediach społecznościowych, korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia! Oferujemy szkolenia grupowe oraz doradztwo indywidualne. Służymy wsparciem zarówno w obszarze standardowych działań promocyjnych jak również rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych. Program zajęć dopasowujemy do indywidualnych potrzeb naszych Klientów.