Planując strategię komunikacji na najpopularniejszym z serwisów społecznościowych - Facebooku - warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
- Stwórz chwytliwą nazwę dla profilu
Musi ona odzwierciedlać główną ideę i przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników. Ważny jest także wybór odpowiedniego vanity URL (czyli adres naszego fanpage'a – www.facebook.com/TwojaNazwa). To pomoże potencjalnym fanom na łatwiejsze znalezienie Twojego profilu. - Przygotuj efektowną grafikę profilową i grafikę w tle (cover photo).
Żyjemy w świecie obrazkowym. Grafika profilowa i zdjęcie w tle jako pierwsze elementy zostaną zauważone przez osoby odwiedzające profil. Jeśli ich wymiar nie będzie dopasowany, albo będę one nieczytelne z pewnością nie zostanie to pozytywnie przyjęte przez odbiorców. - Publikuj treści interesujące dla wyznaczonej grupy docelowej.
Określenie grupy docelowej jest jednym z najważniejszych elementów budowania strategii komunikacji. Publikowanie treści, które trafią do wszystkich użytkowników jest nie tylko nie , ale po prostu nie możliwe. Każdy produkt czy marka są kierowane do określonych osób i właśnie idąc tym kluczem należy konstruować swoje komunikaty. - Planuj konkursy, które angażują użytkowników profilu i przyciągają nowych fanów.
Angażowanie fanów to jedno z najtrudniejszych zadań przed jakimi staje osoba prowadząca profil. Z pomocą przychodzą wtedy konkursy, do których przeprowadzenia potrzebny jest jedynie regulamin. - Pamiętaj o bieżącym odpowiadaniu na posty i komentarze fanów.
Fani oczekują, jak najszybszej reakcji na zadane pytanie czy to w komentarzach pod postami, czy w wiadomościach prywatnych. Dzięki moderacji tych treści nawiążesz bardziej bezpośredni kontakt z fanami. - Monitoruj ruch
Analiza statystyk Facebook dostarczy Ci mnóstwo cennych informacji, dotyczących m.in. zaangażowania użytkowników, zasięgu komunikacji, najlepszych i najgorszych postów, przypływu i odpływu fanów czy ich cech demograficznych. - Zaplanuj kampanię reklamową
Na początku pozwoli pozyskać grono fanów dla Twojego fanpage'a i uniknąć tzw. “komunikowania do pustej sali”. Dzięki ofercie reklamowej Facebooka jesteśmy w stanie z dużą precyzją dotrzeć do określonej grupy docelowej. Później możesz wybierać inne formy promocji, takie jak promowanie poszczególnych postów czy przeprowadzenie kampanii zasięgowej. Wszystkie formaty reklamowe znajdziesz w Menedżerze firmy. - Zaimplementuj zakładki
Mogą one przybrać formę statyczną (np. strona o nas, oferta, przekierowanie na www) lub mieć charakter dedykowanej aplikacji zintegrowanej z Facebookiem (dają nam szerokie spektrum działania w zakresie przedstawiania firmy, organizowania konkursów czy tworzenia precyzyjnych narzędzi do komunikacji z klientami np. w formie formularzy kontaktowych).